Utilizarea suspensiilor pentru fracturarea hidraulică a pământului a fost utilizată pentru prima oară în cadrul industriei petrolului și gazelor, în anul 1948. Mai târziu, în construcția structurilor subterane s-au utilizat hidro-jeturile de mare viteză pentru a tăia pământul și rocile.
Jet Grouting (JG) constă în injectarea apei cu presiuni foarte mari (între 200 și 600 atm) prin duze înguste (1-2 mm). Jetul de apă care rezultă are o viteză foarte mare și acționează ca un corp solid ce transferă o energie concentrată foarte mare. Această energie poate fi ajustată prin schimbarea dimensiunilor duzelor sau a debitului.
Utilizând această tehnică sunt construite coloane „soilcrete” (pământ cimentat), ale căror dimensiuni depind de condițiile terenului. Aceste coloane sunt executate să atingă rezistența și permeabilitatea proiectată. JG poate fi utilizată pentru îmbunătățirea caracteristicilor pământurilor, pentru susținerea fundațiilor existente, pentru a etanșa fundul excavațiilor, etc.
În funcție de cerințele de proiectare și condițiile terenului, sunt disponibile trei tipuri de JG: sistemul simplu (jet de suspensie de mortar), sistemul dublu (jet de suspensie de mortar înconjurat de aer comprimat) și sistemul triplu (jet de apă înconjurat de aer comprimat și un alt jet de mortar separat).
Ceea ce deosebește JG de alte tehnici este faptul că această metodă poate fi folosită pentru îmbunătățirea tuturor tipurilor de pământuri, de la argile moi, la nisipuri, până la pietriș. Deoarece poate fi adaptată diferitelor tipuri de pământuri, aceasta oferă un grad de flexibilitate ridicat atât proiectantului cât și executantului. Având în vedere acestea, metoda JG poate fi luată în considerare în orice proiect care implică excavarea unui pământ instabil sau controlul apei subterane.
GT GROUND ENGINEERING & CONSTRUCTION SERVICES a fost implicată în aplicarea acestei metode de mai multe ori, în special în porturi. Aplicarea recentă a acestei metode include (i) sistemul JG dublu, a fost utilizat pentru stabilizarea unei umpluturi portuare localizată sub un cheu de 200m lungime și (ii) sistemul JG simplu, folosit pentru construirea unor coloane „soilcrete”, în combinație cu piloți forați, a fost folosit pentru sprijinirea unui cheu necesar adăpostirii navelor de mari dimensiuni.